Contabilitate bugetara
ADEVARAT/FALS
F- Planul de conturi al institutiilor publice
F- Conturile analitice nu
sunt prevazute in
F -Pentru inregistrarea credetelor bugatare
F- Institutiile publice nu utilizeaza planul de
F. Institutiile publice intocmesc balanta verifi trim.
F. Institutiile publice intocmesc bilantul contabil
F. Bilantul contabil nu se pastreaza in arhiva
F-. Institutiile publice nu beneficiaza de finantare
F. Pentru conturile in afara bilantului nu se fo
F. Conform princippiului universalitatii, venitu
NU1. Conturile in afara bilantului se
NU2. Planul de conturi al institutiilor
NU5. In momentul recuperarii creantei de la
NU8. Retributiile neridicate in termen se vor
1. Care sunt
principiile procedurii bugetare?: TOATE VARIANTELE
a) principiul unitatii
b) principiul universalitatii
c) principiul echilibrului bugetar
d) principiul anualitatii
e) principiul realitatii
f) principiul specializatii bugetare
g) principiul publicitatii
2. Cum se
inregistreaza in contabilitatea institutiilor publice statele de salarii in situatia finantarii de la bugetul de stat? 641=421
3. Cum se achita
salariile datorate personalului in situatia finantarii de la buget?==> 422=5311
4. O institutie
publica, ordonator de credite principal, - 10.000.000 lei.
D
8060 10 mil
D 8062 10 mil
5. O institutie
publica, ordonator de credite principal, - 50.000.000 lei.
D 8060 50 mil
D 8062 50 mil
6. O institutie
publica, ordonator de credite principal
15.000.000 lei.
D 8060 15 mil
D 8062 15 mil
7. O institutie
publica, ordonator de credite secundar
inreg credite 100.000.000
lei , 20.000.000
D
8060 100 mil
C 8062 20 mil
8. O institutie
publica, ordonator credite secundar inreg credite15.000.000 lei ,
5.000.000
D 8060 15 mil
C 8062 5 mil
9. O institutie
publica, ordonator credite secundar inreg credite75.000.000 lei pentru si 10.000.000
D 8060 75 mil
C 8062 10 mil
10. O institutie
publica, ordonator credite secundar inreg credite30.000.000 lei si 1.000.000
lei
D 8060 30 mil
C 8062 1 mil
11. Care este
contul specific finantarii de la bugetul de stat? è7701
12. Care este
contul specific finantarii de la bugetul local?
è
7702
13. Care este
contul specific finantarii de la bugetul asig sociale de stat? è7703
14. Care este
contul specific veniturilor din dobanzi?
è766
15. Care este
contul specific veniturilor din diferente de curs valutar? è765
16. Care este
contul folosit pentru creditele bugetare aprobate? 8060
17. Care este
contul folosit pentru evidentierea in contabilitate a creditelor bugetare pentru
nevoi proprii? 8062
18. Care econtul
utilizat in conta pentru evidentierea creditelor deschisede repartizat? 8061
19. Cum se
achizitioneaza bonuri pentru combustibil sau alte valori utilizindu-se finantarea
de la bugetul de stat? 532=7701
20. Cum se achita
sumele datorate furnizorilor in situatia finantarii de la bugetul de stat? 401=7701
21. Care sunt
tipurile de finantari specifice institutiilor publice?:TOATE VARIANTELE
a) finantare de la bugetul de stat
b) finantare de la bugetul local
c) finantare din fonduri speciale
d) fonduri nerambursabile
e) venituri proprii
f) donatii
g) sponsorizari
22. Cum se
inregistreaza in conta institutiilor publice ridicarea de numerar de la trezorerie? 5311=770
23. Cum se achita
datoriile fata de bugetul de stat in situatia finantarii de la bugetullocal? 4481=770
24. Cum se
inchide contul de finantare de la bugetul local? 7702=121.02
25. Cum se
inregistreaza in contabilitatea institutiilor achizitionarea de bonuri valorice
pentru carburanti auto, utilizindu-se finantarea de la buget? 5324=7701
26. Cum se
inregistreaza in contabilitatea institutiilor distribuirea bonurilorvalorice
pentru carburanti auto care salariati? 6022=461
27. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul de 1.400 Ron achizitionarii
de materiale si obiecte de inventar? è 3031=401 2.800 / 3021=401 130
28. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul de 1.400 Ron aferenta plati furnizorului prin finantarea de la bugetul de stat? 401=7701
2.930
29. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul 1.400darea in
folosinTè 3032=3031 2.800
30. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul de 1.400 , contabilitatea
institutiilor consumul materialelor consumabile?
è
6021=3021
31. Institutiile
publice inregistreaza o serie de decontari de natura datoriilor, care pot
imbraca mai multe forme. Care sunt tipurile de decontari de natura datoriilor?
a) decontari cu salariatii
b) decontari cu bugetul statului
c) decontari cu alte organisme publice
e) decontari cu alte institutii
32. La inceputul
anului bugetar, un muzeu primeste o subventie in suma de 10.000., institutiilor publice primirea subventiei? 560=772
10.000 Ron
33. La inceputul
anului bugetar, un muzeu primeste o subventie in suma de 10.000 Ron pentru
cheltuieli curente, iar la finele lunii ianuarie se majoreaza subventia cu
2.000 Ron., institutiilor publice
majorarea subventiei?
560=772 2.000 Ron
34. La inceputul
anului bugetar, un muzeu primeste o subventie in suma de 10.000,. inchiderea contului de venituri din subventii?
772=121
12.000
35. Un ordonator
de credite principal primeste si repartizeaza credite in valoare10.000.000
D 8060 10 mil
D 8061 10 mil
36. Un ordonator
de credite principal primeste si repartizeaza credite in valoare 25.000.000
D 8060 25 mil
D 8061 25 mil
37. O institutie
publica program informatic, val 10.000ron
2081=404 10.000 Ron
38. O institutie
publica program informat, val 10.000 ron
404=770 10.000 Ron
39. O institutie
publica program informatic, val 5.000 ron
404=770 5.000 Ron
40. O institutie
publica program informatic, 21.000 Ron. 404=770 21.000 Ron
41. O institutie
publica primeste o donatie de 100.000 Ron 212=779 100.000 Ron
42. O institutie
publica primeste o donatie de 50.000 Ron.
212=779 50.000 Ron
43. Un muzeu
primeste o donatie de 85.000 Ron 212=779
85.000 Ron
44. Cheltuielile
bugetare au destinatie precisa si limitata. a. bugetara anuala
45. Repartizarea
ai utilizarea creditelor bugetare a.
ordonatorilor de credite
46. In cadrul
sist bugetar, ordonatorii credite pot
fi: d. principali, secundari si tertiari
47. La Camera
Deputatilor si la Senat,
a. Secretarii generali ai acestora
48. Ordonatorii
principali de credite
c.
Inlocuitorilor lor de drept
49. Ordonatorii
tertiari de credite
a. Nevoile unitatilor pe care le conduc
50. Raspunderea
pentru organizarea si Odonatorului
de credite
RASPUNS NUMERIC
1. O institutiei
publica achizitioneaza de la funizori de 500 Ron è 1200
O
institutie publica, ordonator de credite
1.) 100.000.000 lei pentru cheltuieli proprii
si suma de 20.000.000 lei RASPUNS= è80.000.000
3) 150.000.000
Ron pentru cheltuieli proprii si 10.000.000 Ron RASPUNS=130.000.000
4.) 175.000.000
Ron pentru cheltuieli proprii si 50.000.000 Ron è
150.000.000
5. ) 200.000.000
Ron pentru cheltuieli proprii si 50.000.000 Ron è180.000.000
6.) 150.000.000
Ron. Ulterior suma de 20.000.000 è
80.000.000
7.) 100.000.000
Ron. Ulterior suma de 20.000.000 è 30.000.000
8.) 500.000.000
Ron pentru cheltuieli proprii si 150.000.000 Ron RASPUNS= 510.000.000
9.)220.000.000
Ron pentru cheltuieli proprii si 120.000.000 RASPUNS= 230.000.000
10.)375.000.000
Ron cheltuieli proprii si 123.000.000
è
390.000.000
11. O institutie publica
achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul 1.400è2.800
12. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul 1500è 3.100
13. O institutie
publica achizitioneaza bilete de calatorie in suma de 10.000 Ron,è 2.500
11. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul de 1.400è2.800
14. O institutie
publica achizit 2 birouri la pretul de 1.400, VAL 2.930 è 200
15. O institutie
publica achizitio 2 birouri la pretul de 1.400
VAL 3.000 Ron è 200
16. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 computere , 3.400 Ronè200
17. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 scaune la pretul de 400 è200
18. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul 2.200è 600
19. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri pretul de 1.300è200
20. O institutie
publica achizitioneaza de la un furnizor 2 birouri la pretul 1.100è100
COMPLETARE
1. Institutiile
publice au obligatia sa prezinte situ....
SUPERIOR,
2. Situatiile fin
care nu corespund cu datele din evidenta
3. Este interzis
institutiilor publice sa centralizeze bilant ..SUBORDINE
4. Ministerele si
celelalte organe de specialitate ale administratiei...PUBLICA
5. Situatiile
financiare cent se depun la Minis Ec si Finan INFORMATIILE
6. Prevederile
din Legea contabilitatii nr. 82/1991, repu CONTABILITATII
7. Raspunderea
pentru organizarea si conducerea contabil... LEGALE
8. La
institutiile publice la care contabilitatea nu este organizata SITUATIILOR
9. Sfera de
activitate care formeaza sistemul BUGETAR
10. Finantarea pe
baza de PROGRAME reprezinta o
11. In Romania
exista un numar mare de institutii, LOCALE
12. Institutiile
publice pot primi atat finantare FINANTARE.
13. Raspunderea
pentru organizarea si CREDITE
14. Institutiile
publice au relatii de decontare atat de natura DATORIILOR
15. Ordonatorii
de credite pot fi: principali, secundari TERTIARI.
16. Ordonatorii
princ de credite sunt MINISTRI.
17. Ordonatorii
princ de credite pot delega dreptul INLOCUITORILOR.
18. Ordonatorii
tertiari de credite utilizeaza credit buget REPARTIZATE
19. Deschiderea
finantarii la nivelul ord de credite DOCUMENTULUI.
20. Finantarea pe
baza de programe reprezinta o PUBLICE
21. Finantarea pe
baza de programe este diferita fata de BUGETULUI
22. Ordonatorii
de credite analizeaza si propun PROGRAME
23. Bugetul pe
programe reprezinta o abordare REPARTIZAREA
24. Programele
sunt insotite de estimari anuale ASOCIATE
25. Un buget pe
programe aloca sau distribuie ORDONATOR
26. Bugetul pe
programe permite concentrarea FIECARUI
PROGRAM
27. Bugetul pe
programe introduce raspunderea MANAGERIALA
28. Bugetul pe
programe permite o folosire FINANCIARE
29. Institutiile
publice pot primi finantare atat internaEXTERNA.
30. Impozitele,
taxele si alte venituri ale statului LEGE
31. Ministerul
Economiei si Finantelor ia masurile FINANCIARE
32.
Contabilitatea OPERATIUNILOR economico-financiare se tine
33.
Contabilitatea operatiunilor efectuate in
VALUTA
34. Ministerul
Economiei si Finantelor pregateste BILANTUL
35.BILANTUL intregii economii nationale este
36. Caile de FINANTARE a institutiilor de la
buget
37. Trezoreria
reprezinta un element important al GESTIUNII
38. Principiul
anualitatii bugetare decurge CALENDARISTIC
39. Ordonatorii
de credite utilizeaza finantare de la BUGET
41. Finantarea de
la bugeteleLOCALE
43. ActiveleFIXE reprezinta o componenta
44. Activele NECORPORALE sunt active fara
45. Institutiile
publice amortizeaza activele LINIARE
46. Cheltuielile
de dezvoltare se AMORTIZEAZA
47. Institutiile
publice pot inregistra ajust DEPRECIEREA
48. Reevaluarea
activelor fixe se efectueaza EVALUATOR
49.
Aprovizionarea cu elemente stocuri BUGETARA
50. Conta
veniturilor si a cheltuielilor BUGETARA
51. La finele
exer bugetar se elaboreaza ANUALE
52. Situatiile
financiare anuale trebuie FIDELA
53.Chelt
extrabuget urmeaza EXTRABUGETARE.
54. Institutiile
publice obligatia, conf MATERIALE
55.Inventarierea
partiala cuprinde PATRIMONIALE
56.Inventarierea
anuala precede DIFERENTELOR
57. Comisia de
inventariere la instit publice UNICA
58. Situatiile FINANCIARE anuale se intocm in
59. Bilantul CONTABIL este doccontabil de
60.Inventarierea
anuala precede lucrarile INCHIDERE.
61.Institutiile
publice au obligativit MATERIALE
62. Evaluarea
elementelor de activ si PASIV
63.Organele
control financ gestiune BILATERALE
64. Plusul de
casa constatat cu INVENTARIERII
65. Neconfirmarea
de debitor CREDITOR
66. Rezultatele
inventarierii decon VERBAL
67. Ordonatorul
de credite buget PLATILE
68. Situatiile
fluxurilor de trez ..TREZORERIILOR
69. Unitatile
fara personalitate CONTABIL
70. Activitatea
desfasurata in JURIDICA.
71. Pentru
fiecare element de bilant FINANCIAR
72. In bilant,
ele de natura ACTIVELOR ..crescator
al lichiditatii.
73. In bilant,
elem de natura DATORIILOR gradul
cr exigibilitatii.
74. Un activ
reprezinta o RESURSA
75. O datorie
reprezinta o OBLIGATIE actuala
76. Activele si
datoriile CURENTE
77. Capitalul
propriu reprezinta ACTIVELOR
78. Capitalurile
proprii se mai numesc si active NETE
79. Bilantul
contabil se intocme baza VERIFICARE
80. In functie de
necesitatile de BILANT.
81. Contul de
rezultat patrim FINANTATORILOR.
82. In contul de
rezultat patrimonial INCASARE
83. Rezultatul
patrimonial este un ECONOMIC
84. Structura
contului de rezultat EXTRORDINARE
85. Potrivit
principiilor contabile ANGAJAMENTE
86.
Contabilitatea veniturilor se tine VENITURI
87.
Contabilitatea veniturilor si BUGETARE.
88. Inregistrarea
veniturilor in ANGAJAMENTE
89. Anexele sunt
parte integranta a sit FINANCIARE
90. La elaborarea
politicilor ANGAJAMENTE
91. Politicile
contabile asigura prin CREDIBILE
92. Modificarea
politicilor CONTABILE
93. Notele
explicative furnizeaza ANUALE
94. Notele EXPLICATIVE se prezinta
sistematic.
95. Pentru
fiecare element EXPLICATIVE
96. Pentru
elementele prez in notele PRECEDENT
97. Eventualele
erori constatate in FINANCIARE.
98. Erorile CONTABILE pot sa apara ca
urmare,
99. Corectarea
erorilor contabile REPORTAT
100. Continutul
si structura notelor ANUALE
101. Situatiile
financiare _ANUALE ale
102. Situatiile
financiare centralizate ale CREDITE
103. Organizarea
si cond contab TREZORERIE
104. Conta
trezoreriei statului se PLAN
105. Prin
trezoreria proprie, statul isi FONDURI.
106.Institutiile pub
amortizeaza active NECORPORALE
107. Durata de
viata UTILA este perioada
108. Val amortizabila
reprezinta val CONTABILA.
109. Creantele IMOBILIZATE reprezinta drepturile
instit